Geaccrediteerde training: 6,5 accreditatie uren OA en ZA
Doelgroep
QA professionals, QP’s, RP's, productie managers, apothekers, en andere medewerkers die (in)direct betrokken zijn bij of verantwoordelijk zijn voor Quality Management systemen/processen (zoals Groothandels, Fabrikanten, Ziekenhuizen en Grootbereiders).
Opzet
Deze training leert deelnemers de elementen binnen een kwaliteitsmanagementsysteem op een efficiënte en effectieve manier toe te passen in de praktijk en een continu verbeterproces te creëren. Kwaliteit/compliance en Lean zijn zaken die theoretisch hand-in-hand gaan. Dit gebeurt in de praktijk vaak onvoldoende. Deze training biedt een goede basis voor het continu verbeteren van het Kwaliteitsmanagementsysteem.
Programma
Pharmaceutical Quality System in de praktijk
- Essentie GMP-EU H1 Pharmaceutical Quality System
- ICH Q10 Pharmaceutical Quality System
- Continuous improvement
- De rol van het management
Deviatie- en CAPA Management
- Het proces van deviatie en CAPA-afhandeling
- Regelgeving en visie IGJ
Quality Risk management
- ICH guideline Q9 on quality risk management
- QRM-tools en tips
Lean manufacturing
- Lean filosofie en bijbehorende methodieken
- Wat kan lean betekenen voor een organisatie?
- Cruciale succesfactoren
Root Cause onderzoek
- RCA - basis voor continue verbeteren
- Root Cause Analysis methode
- Efficiënt RCA – tools en tips
- Factor Human Error
Praktische informatie
- Aantal deelnemers: minimum 5, maximum 12
- Starttijd: 09:00 & eindtijd: 16:30 uur
- Uitgebreide lunch is inclusief